PLAN AUDYTU NA 2016 ROK
PLAN AUDYTU NA ROK 2016
1. Jednostki sektora finansów publicznych objęte audytem wewnętrznym1)
Wydziały Urzędu
Lp. |
Nazwa jednostki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Dębnie |
1 |
2 |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (GNiOS) |
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
Jednostki budżetowe
Lp. |
Nazwa jednostki budżetowej |
1 |
2 |
1 |
Urząd Miejski w Dębnie - jednostka zatrudniająca Audytora Wewnętrznego |
2 |
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębnie |
3 |
Warsztat Terapii Zajęciowej |
4 |
Ośrodek Sportu i Rekreacji |
5 |
Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Dębnie |
6 |
Szkoła Podstawowa nr 1 |
7 |
Szkoła Podstawowa nr 3 |
8 |
Szkoła Podstawowa w Cychrach |
9 |
Szkoła Podstawowa w Dargomyślu |
10 |
Szkoła Podstawowa w Różańsku |
11 |
Szkoła Podstawowa w Sarbinowie |
12 |
Szkoła Podstawowa w Smolnicy |
12 |
Gimnazjum Publiczne w Dębnie |
13 |
Gimnazjum dla Dorosłych |
14 |
Przedszkole Nr 1 |
15 |
Przedszkole Nr 2 |
Samorządowe instytucje kultury
Lp. |
Nazwa instytucji kultury |
1 |
2 |
1 |
Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Dębnie im.A.Dobrowolskiego |
2 |
Dębnowski Ośrodek Kultury |
-
Wyniki przeprowadzonej analizy obszarów ryzyka - obszary działalności jednostki zidentyfikowane przez audytora wewnętrznego z określeniem szacowanego poziomu ryzyka w danym obszarze.
Lp. |
Obszar działalności jednostki |
Poziom ryzyka w obszarze |
|||
|
nazwa obszaru (ze wskazaniem nazwy jednostki, jeżeli to konieczne) |
typ obszaru działalności |
obszar działalności związany z dysponowaniem środkami, o których mowa w art. 5 ust 3 ustawy |
opis obszaru działalności wspomagającej4) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Proces tworzenia i wyko- nywania budżetu oraz WPF |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie Gospodarka finansowa |
średni |
2 |
Podatki i opłaty lokalne: |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
3 |
Prowadzenie ksiąg rachunkowych |
Wspomagająca2) |
|
Gospodarka finansowa |
średni |
4 |
Rozliczenia VAT |
Wspomagająca2) |
|
Gospodarka finansowa |
wysoki |
5 |
Sprawozdawczość |
Wspomagająca2) |
|
Gospodarka finansowa |
średni |
6 |
Tworzenie prawa miejscowego |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
7 |
Zarządzanie kryzysowe |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
8 |
Działalność Straży Miejskiej |
Podstawowa/ Wspomagająca2) |
|
|
średni |
9 |
Udzielanie informacji i dostęp do informacji publicznej |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
10 |
Przeciwdziałanie patologiom społecznym i prowadzenie świetlic środowiskowych |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
11 |
Dyscyplina pracy i ocena pracowników |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
12
|
Prowadzenie spraw kadrowych, w tym szkolenia, BHP, zarządzanie personelem i dok.pracownicza |
Wspomagająca |
|
Zarządzanie |
średni |
13 |
Gospodarowanie mieniem ruchomym gminy (utrzymanie, eksploatacja ST gr.3-9 i inwentaryzacja oraz gospodarka materiałowa) |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie Gospodarka finansowa |
średni |
14 |
Bezpieczeństwo informacji (legalność oprogramowania, bezpieczeństwo informatyczne i fizyczne Urzędu) |
Wspomagająca2) |
|
Bezpieczeństwo |
wysoki |
15 |
Świadczenia z pomocy społecznej |
Podstawowa/
|
|
|
wysoki |
16 |
Pożytek publiczny |
Podstawowa/
|
|
Zarządzanie |
średni |
17 |
Plan zagospodarowania przestrzennego oraz decyzje o warunkach zabudowy |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
18 |
Utrzymanie porządku i czystości oraz utrzymanie terenów zielonych |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
19 |
Oświetlenie miasta i energia zasilająca mienie Gminy |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
20 |
Zezwolenia i koncesje |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
21 |
Gospodarowanie lokalami gminnymi |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
22 |
Utrzymanie i remonty dróg |
Podstawowa/ Wspomagająca2) |
|
|
średni |
23 |
Dzierżawa, sprzedaż i zamiana nieruchomości gminy nie przekazanych w zarządzanie |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
24 |
Wycinka drzew |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
25 |
Opieka nad zwierzętami |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
26 |
Ochrona środowiska i wydawanie decyzji środowiskowych |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
27 |
Procedury przetargowe powyżej 30 000 euro |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
wysoki |
28 |
Procedury przetargowe poniżej 30 000 euro |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
29 |
Subwencja oświatowa i wydatki na oświatę |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
30 |
Pozyskiwanie, nadzór nad realizacją zadań dofinansowanych oraz ich rozliczanie |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
wysoki |
31 |
Promocja miasta i gminy |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
32 |
Komunikacja wewnętrzna |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
33 |
Komunikacja zewnętrzna |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
34 |
Punktu konsultacyjny dla przedsiębiorców-CUD |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
35 |
Funkcjonowanie strony internetowej i BIP |
Wspomagająca2) |
|
Systemy informatyczne |
średni |
36 |
Realizacja zadań z zakresu administracji rządowej i zadania zlecone |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
37 |
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
38 |
Organizacja pracy Urzędu-zasady i podział zadań |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
39 |
Realizacja zadań inwestycyjnych |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
40 |
Zdrowie publiczne |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
41 |
Gospodarka odpadami |
Podstawowa/ Wspomagająca2) |
|
|
wysoki |
42 |
Cmentarze |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
43 |
Sport i infrastruktura sportowa |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
44 |
Niepełnosprawni |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
45 |
Działalność Kulturalna |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
46 |
Archiwizacja danych |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
47 |
Organizacja i prowadzenie targowisk |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
48 |
Skargi i wnioski |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
49 |
Obsługa Rady Miejskiej w Dębnie |
Wspomagająca2) |
|
Zarządzanie |
średni |
50 |
Ochotnicza Straż Pożarna |
Podstawowa/
|
|
|
średni |
51 |
Organizacja wyborów i referendów |
Podstawowa/
|
|
Zarządzanie |
średni |
________
1) Należy wskazać jednostkę, w której jest zatrudniony audytor wewnętrzny oraz jednostki objęte audytem wewnętrznym
2) Działalność podstawowa obejmuje działalność merytoryczną, statutową, charakterystyczną dla danej jednostki. Działalność wspomagająca obejmuje ogólnie rozumiany proces zarządzania jednostką, zapewnia sprawność i skuteczność działań w obszarze działalności podstawowej, np. zamówienia publiczne, zarządzanie kadrami.
3. Planowane zadania zapewniające - lista obszarów ryzyka, w których zostaną przeprowadzone zadania zapewniające oraz informacja na temat czasu planowanego w osobodniach na realizację poszczególnych zadań zapewniających
Lp. |
Temat zadania zapewniającego |
Nazwa obszaru (nazwa obszaru z kolumny 2 w tabeli 2) |
Planowana liczba audytorów wewnętrznych przeprowadzających zadanie (w etatach) |
Planowany czas przeprowadzenia zadania (w osobodniach) |
Ewentualna potrzeba powołania rzeczoznawcy |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Rozliczenia VAT |
Działalność wspomagająca |
1,0 |
50 |
|
|
2 |
Pozyskiwanie, nadzór nad realizacją zadań dofinansowanych oraz ich rozliczanie |
Działalność wspomagająca |
1,0 |
50 |
|
|
3 |
Bezpieczeństwo informacji (legalność oprogramowania, bezpieczeństwo informatyczne i fizyczne Urzędu) |
Działalność wspomagająca |
1,0 |
50 |
|
|
4. Planowane czynności doradcze - informacja na temat czasu planowanego w osobodniach na ich realizację
Lp. |
Planowana liczba audytorów wewnętrznych przeprowadzających czynności doradcze (w etatach) |
Planowany czas przeprowadzenia czynności doradczych (w osobodniach) |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
1
|
1,0 |
20 |
Według zapotrzebowania |
5. Planowane czynności sprawdzające - informacja na temat czasu planowanego w osobodniach na ich realizację
Lp. |
Planowana liczba audytorów wewnętrznych przeprowadzających czynności sprawdzające (w etatach) |
Planowany czas przeprowadzenia czynności sprawdzających (w dniach) |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
6 |
1
|
1,0 |
10 |
Według zapotrzebowania |
6. Planowane obszary ryzyka, które powinny zostać objęte audytem wewnętrznym w kolejnych latach
Lp. |
Nazwa obszaru (nazwa obszaru z kolumny 2 w tabeli 2) |
Planowany rok przeprowadzenia audytu wewnętrznego |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Świadczenia z pomocy społecznej |
2017 |
- |
2 |
Procedury przetargowe powyżej 30 tys.euro |
2018 |
- |
3 |
Gospodarka odpadami |
2019 |
- |
7. Informacja na na temat cyklu audytu.
Cykl audytu obliczony zgodnie z metodologią wskazaną w § 7 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 lutego 2010 r. w sprawie przeprowadzania i dokumentowania audytu wewnętrznego (Dz. U. z 2010 r., poz. 108):
(Liczba wszystkich obszarów ryzyka) / (Liczba obszarów ryzyka wyznaczonych do przeprowadzenia
zadań zapewniających w roku następnym) = cykl audytu
Cykl audytu : 51/3 = 17
8. Organizacja pracy komórki audytu wewnętrznego.
Rodzaj czynności
|
Planowana liczba dni |
1 |
2 |
a) zadanie zapewniające |
150 |
b) zadania doradcze |
20 |
c) czynności sprawdzające |
10 |
d) szkolenia i rozwój zawodowy |
10 |
e) planowanie i sprawozdawczość roczna |
15 |
f) czynności organizacyjne |
10 |
g) urlopy i inne nieobecności |
31 |
h) rezerwa czasowa |
6 |
Suma osobodni stanowiąca łączny budżet czasu komórki audytu wewnętrznego |
252 |
9. Informacje istotne dla prowadzenia audytu wewnętrznego, uwzględniające specyfikę jednostki (np. zmiany organizacyjne)
.......................Przyjęty plan audytu na 2016 rok w Urzędzie Miejskim w Dębnie uwzględnia specyfikę jednostki.................... oraz charakter wykonywanych zadań . ....................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................................................
…31 grudnia 2015 r.... ..................................................................................................................
(data) (podpis i pieczęć audytora wewnętrznego/koordynatora komórki
audytu wewnętrznego)
… 31 grudnia 2015 r.... ................................................................................................................
(data) (podpis i pieczęć kierownika jednostki, w której jest zatrudniony
audytor wewnętrzny)
7
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Urszula Wawruszczak | 06-05-2019 09:13 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Urszula Wawruszczak | 31-12-2015 |
Ostatnia aktualizacja: | Urszula Wawruszczak | 06-05-2019 09:14 |