Zarządzenie Nr 41/14/2010 Burmistrza Dębna z dnia 31.03.2010r. w sprawie: założeń do projektów organizacyjnych szkół funkcjonujących na terenie gminy Dębno, dla których gmina jest organem prowadzącym na rok szkolny 2010/2011.
Zarządzenie Nr 41/14/2010
Burmistrza Dębna
z dnia 31.03.2010r.
w sprawie: założeń do projektów organizacyjnych szkół funkcjonujących na terenie gminy Dębno, dla których gmina jest organem prowadzącym na rok szkolny 2010/2011.
Na podstawie art. 34 a.2 pkt. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz.U. z 2004r., Nr 256, poz.2572,Nr 273,poz 2703 i Nr 281,poz. 2781,z 2005r. Nr17, poz.141,Nr 94,poz. 788,Nr 122,poz. 1020,Nr 131,poz.1091,Nr 167, poz.1400 i Nr 249,poz. 2104,z 2006r. Nr 144,poz.1043, Nr 208, poz.1532 i Nr 227,poz.1658 oraz z 2007r. Nr 42,poz. 273,Nr 80,poz. 542,Nr 115,poz.791 i Nr 120, poz.818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33 i Nr 31, poz. 206Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705 oraz z 2010 r. Nr 44, poz. 250)
zarządza się co następuje:
§ 1. Określa się założenia do projektów organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których gmina Dębno jest organem prowadzącym.
§ 2.Do arkusza organizacji szkół wpisuje się:
- godziny dydaktyczne wynikające ze szkolnego planu nauczania,
- godziny nauczania indywidualnego organizowane dla uczniów kontynuujących nauczanie w tej formie, mających orzeczenie na kolejny rok szkolny,
- godziny nauczania indywidualnego uczniów, którzy otrzymali orzeczenia w trakcie roku szkolnego na podstawie odrębnych dokumentów,
- godziny wynikające z podziału oddziałów na grupy,
- godziny zajęć bibliotekarzy, pedagogów, psychologów,
- godziny zajęć dodatkowych: z logopedą, gimnastyki korekcyjnej, języka obcego (drugiego), godziny opiekuńczo-wychowawcze w oddziałach przedszkolnych utworzonych w szkołach.
§ 3. Dyrektor szkoły/przedszkola odpowiada za poprawny przydział zajęć, zgodny z kwalifikacjami.
§ 4. W każdej szkole/przedszkolu należy dążyć do zatrudniania pracowników zarówno pedagogicznych jak i administracji i obsługi w pełnym wymiarze czasu pracy.
§ 5.W roku szkolnym 2010/2011 minimalna liczba uczniów w oddziale wynosi:
a) szkoły podstawowe – 22 uczniów,
b) gimnazja – 24 uczniów,
c) gimnazjum dla dorosłych – 28 uczniów,
d) klasy specjalne – 8 – 10 uczniów,
e) klasy pierwsze dla dzieci 6 letnich – 20 uczniów.
§ 6.Podział na grupy:
dotyczy przedmiotów: języki obce, elementy informatyki, wychowanie fizyczne, technika.
a) Podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z języków obcych, informatyki w oddziałach liczących powyżej 24 uczniów.
b) W gimnazjum w przypadku oddziałów liczących nie więcej niż 24 uczniów podziały na grupy można dokonać za zgodą organu prowadzącego.
c) Na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego.
d) Zajęcia z wychowania fizycznego będą realizowane zgodnie z obowiązującymi ramowymi planami nauczania.
Zajęcia prowadzi się w grupach liczących:
- szkoła podstawowa (kl. I – III) bez podziałów,
- szkoła podstawowa (kl. IV – VI) do 26 uczniów bez podziału,
- gimnazja do 26 uczniów bez podziału.
§ 7.Nauczanie indywidualne:
a) będzie przyznawane uczniom w oparciu o:
- orzeczenie poradni psychologiczno – pedagogicznej,
- podanie rodziców / opiekunów o przyznanie nauczania indywidualnie skierowane do dyrektora szkoły,
- pismo przewodnie dyrektora szkoły w sprawie przyznania nauczania indywidualnego.
* W przypadku braku kompletu dokumentów nie będzie wydawana zgoda na realizację tej formy nauczania.
b) ilość godzin przeznaczonych na nauczanie indywidualne wynosi:
- uczniowie zerowego etapu edukacji – od 4 do 6 godzin tygodniowo,
- uczniowie klas I – III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin tygodniowo,
- uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin tygodniowo,
- uczniowie gimnazjum – od 10 do 12 godzin tygodniowo.
* Podstawa prawne: Rozporządzenie MENiS w sprawie i trybu organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży z dn. 29 stycznia 2003 r. Dz. U. Nr 23, poz. 193.
§ 8. Zajęcia pozalekcyjne realizowane są przez placówki i szkoły zgodnie z przyznanymi środkami w budżetach szkół na dany rok szkolny:
a) przedszkola – 1 godzina tygodniowo na oddział (w tym na: gimnastykę korekcyjną, logopedę),
- 2 godz. tygodniowo na oddział 6 latków język angielski/niemiecki,
- 1 godz. tygodniowo na oddział 5 latków język angielski/niemiecki,
b) szkoły podstawowe i gimnazja – godziny na realizację zajęć pozalekcyjnych na umotywowany wniosek dyrektora szkoły złożony do burmistrza,
c) płatne wyjazdy nauczycieli w sobotę i niedzielę na zawody sportowe, konkursy i olimpiady przedmiotowe, przeglądy artystyczne i inne zgodnie z kalendarzem imprez zatwierdzonych przez dyrektora i złożonym do Burmistrza w terminach do 30.09.2010r. i 30.01.2011r.
§ 9.Zatrudnianie:
a)stanowiska kierownicze tworzy się z uwzględnieniem następujących zasad:
- jedno stanowisko kierownicze na nie mniej niż 12 oddziałów,
- w szkołach prowadzących świetlice nie tworzy się etatów kierowników świetlic.
b) etaty wsparcia:
- świetlica:
a) grupa wychowawcza w świetlicy liczy nie mniej niż 25 uczniów,
b) liczba godzin pracy świetlicy w szkołach podstawowych i gimnazjalnych wiejskich – 10 godzin tygodniowo
- biblioteka szkolna:
a) normy zatrudnienia nauczycieli bibliotekarzy: 1 etat w szkole liczącej do 300 uczniów, przy czym norma ta wzrasta o 1 etat na każde 250 uczniów,
b) w szkole w której prowadzona jest czytelnia w odrębnym pomieszczeniu lub w której funkcjonuje czytelnia multimedialna dodatkowe 0,5 etatu
c) szkoły liczące do 100 uczniów – 0,20 etatu.
- z czytelnią multimedialną 0,3 etatu
- pedagodzy szkolni:
a)1 etat gdy w szkole jest do 300 uczniów,
b) szkoły podstawowe wiejskie 0,25 etatu,
c) szkoły gimnazjalne wiejskie 0,5 etatu,
- psycholodzy szkolni:
a) 1 etat na 300 uczniów,
b) szkoły podstawowe wiejskie 0,25 etatu,
c) szkoły gimnazjalne wiejskie 0,5 etatu,
c) godziny ponadwymiarowe:
- do ½ etatu,
- nauczyciele pełniący funkcje kierownicze do ½ etatu obniżonego wymiaru zajęć,
d) pracownicy administracji i obsługi:
♦ SP Nr 1: 22 etaty
- administracja – 4
- kuchnia – 6
- pracownicy obsługi – 12
-----------------------------------
♦ SP Nr 3: 22 etaty
- administracja – 3,5
- kuchnia – 4
- pracownicy obsługi – 14,5
-------------------------------------
♦ GP D: 17 etaty
- administracja – 3
- kuchnia – 1
- pracownicy obsługi – 13
------------------------------------
- nie zatrudniamy na stanowiskach administracji i obsługi osób pobierających inne świadczenia (np. emerytalne, rentowe),
- od pierwszego września 2010 roku zatrudnienie nauczycieli emerytów może nastąpić w szczególnie uzasadnionych wypadkach po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
§ 10.1.Określa się wstępnie liczbę oddziałów klas pierwszych dla szkół podstawowych i gimnazjalnych funkcjonujących na terenie gminy Dębno, dla których gmina jest organem prowadzącym:
- Szkoła Podstawowa Nr 1 w Dębnie – 3 oddziały,
- Szkoła Podstawowa Nr 3 w Dębnie – 3 oddziały,
- Gimnazjum Publiczne w Dębnie – 8 oddziałów,
- Gimnazjum Publiczne w Smolnicy – 2 oddziały,
- Gimnazjum Publiczne dla Dorosłych w Dębnie – 1 oddział.
2. określa się wstępnie liczbę oddziałów w przedszkolu:
a) Przedszkole Nr 1 – 11 oddziałów, plus 1 oddział dla 2,5 latków,
b) P Nr 2 – 6 oddziałów.
§ 11.Określenie obiegu dokumentów przy zatwierdzaniu arkuszy organizacji roku szkolnego:
a) do dnia 30 kwietnia 2010 roku dyrektorzy wszystkich szkół i przedszkoli przygotują i przedstawią do zatwierdzenia arkusze organizacyjne na rok szkolny 2010/2011,
b) do dnia 20 maja 2010 roku Burmistrz zatwierdzi przedłożone arkusze organizacyjne szkół i przedszkoli na rok szkolny 2010/2011,
c) do dnia 25 sierpnia 2010 roku dyrektorzy przygotują i przedstawią do zatwierdzenia aneksy uwzględniające zmiany w organizacji roku szkolnego 2010/2011,
d) do 10 września Burmistrz zatwierdzi przedłożone przez dyrektorów aneksy do projektów organizacyjnych szkól na rok szkolny 2010/2011
§ 12.Harmonogram działań oraz obieg dokumentów stanowią załączniki do Zarządzenia.
§13. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Dębnie.
§ 14. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załączniki do pobrania
Pobierz |
---|
Pobierz spakowane pliki |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Hanna Siąkajło | 07-04-2010 13:02 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Piotr Downar | 31-03-2010 |
Ostatnia aktualizacja: | Hanna Siąkajło | 12-08-2010 08:47 |