trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Dębno
projekt 11 d
UCHWAŁA NR LXI / /2010
RADY MIEJSKIEJ W DĘBNIE
z dnia 26 sierpnia 2010 roku
w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Dębno.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Miejska w Dębnie uchwala co następuje:
§ 1
Przygotowanie projektu uchwały budżetowej należy do wyłącznej kompetencji Burmistrza.
Poza projektem uchwały budżetowej w szczegółowości określonej w ustawie i finansach publicznych Burmistrz opracowuje budżet wydatków w formie zadań.
W celu opracowania projektu budżetu Gminy, Burmistrz wydaje zarządzenie w sprawie instrukcji opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej przez podległe gminie jednostki organizacyjne określające m.in.:
wzory, sposób sporządzenia i terminy składania dokumentów planistycznych składanych przez jednostki organizacyjne gminy,
harmonogram prac na sporządzeniem projektu budżetu i WPF.
Wnioski radnych, mieszkańców i sołectw oraz podmiotów niezliczonych do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań w formie dowolnej kierowane są do Burmistrza w terminie do 10 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
Wnioski o dotacje z budżetu dotyczące zadań w zakresie:
ochrony zabytków,
pomocy publicznej i wolontariatu,
szkół i przedszkoli niepublicznych,
dochodów budżetu według źródeł w szczegółowości działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej oraz w podziale na dochody: bieżące i majątkowe,
wydatków budżetu z podziałem i w szczegółowości określonymi przepisami art. 236 ust. 1 do 4 ustawy o finansach publicznych,
wydatków budżetu w szczegółowości działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej,
dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami;
dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu działania innych jednostek samorządu terytorialnego lub administracji rządowej przyjętych w drodze umów lub porozumień;
dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań określonych w miejsko-gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz programie przeciwdziałania narkomanii;
kwot przeznaczonych na dotacje na realizację zadań gminy z zakresu pożytku publicznego i spoza tej sfery;
kwot dotacji celowych na pomoc finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego;
kwot dotacji dla instytucji kultury, których organizatorem jest gmina ;
kwot dotacji dla działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo - wychowawczych;
zakres i kwoty dotacji przedmiotowych;
dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień zawartych przez gminę z innymi jednostkami samorządu terytorialnego;
przychodów i rozchodów budżetu gminy;
wielkości środków wyodrębnionych do dyspozycji jednostek pomocniczych (sołectw).
ustala się wysokość rezerw: ogólnej i celowych,
ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,
ustanawia się upoważnienia dla Burmistrza stosownie do przepisów ustaw: o samorządzie gminnym i o finansach publicznych.
uzasadnienie obejmujące objaśnienia planowanych kwot dochodów, wydatków, planowanego deficytu/nadwyżki oraz ich pokrycia i rozdysponowania.
wydatki w układzie zadań (w zakresie inwestycji przyporządkowane do dziedzin programowania),
przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
przyjęcia Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie,
przyjęcia Programu współpracy Gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego na rok budżetowy,
projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej,
projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnienie.
opinię o skutkach finansowych poprawek zgłoszonych przez Komisje Rady,
ostateczną opinię o projekcie budżetu i WPF.
Burmistrz może z własnej inicjatywy oraz na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji zaproponować autopoprawki do przedłożonego Radzie projektu uchwały budżetowej.
W przypadku nieuwzględnienia przez Burmistrza wniosków zawartych w opiniach komisji, Burmistrz zobowiązany jest przedstawić stanowisko w sprawie nieuwzględnionych wniosków.
odczytaniem projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem przez Burmistrza lub osobę przez niego wyznaczoną,
odczytaniem opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej, Burmistrz zobowiązany jest przedstawić Radzie stanowisko wobec zastrzeżeń i uwag zawartych w opinii izby,
odczytaniem opinii komisji stałych rady przez jej przewodniczących lub wyznaczonych członków komisji,
przedstawieniem stanowiska Burmistrza do wniosków zawartych w opiniach komisji stałych, które może być:
negatywne lub,
przychylające się do wniosków w całości lub w poszczególnych ich punktach,
dyskusja nad przedstawionymi opiniami oraz stanowiskiem Burmistrza,
odczytaniem propozycji wniosków zgłoszonych przed rozpoczęciem sesji przez radnych i nie uwzględnionych w projekcie budżetu,
przedstawieniem ewentualnych autopoprawek Burmistrza do projektu uchwały,
dyskusją nad projektem budżetu,
głosowaniem wniesionych propozycji autopoprawek Burmistrza,
głosowaniem wniosków komisji stałych Rady nie uwzględnionych przez Burmistrza w autopoprawce oraz pozostałych zgłoszonych wniosków,
głosowaniem uchwały.
Uchwałę budżetową można podjąć nie wcześniej niż po podjęciu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
składa się w trybie i terminach określonych w odrębnych przepisach.
§ 2
1. Projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami sporządza się w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej (dział, rozdział, paragraf) z zastrzeżeniem ust. 2 pkt. 2.
2. Projekt budżetu składa się z projektu uchwały budżetowej oraz załączników:
3. W projekcie uchwały budżetowej:
4. Do projektu budżetu dołącza się:
§ 3
1. Burmistrz w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy przedstawia Radzie Miejskiej projekty uchwał w sprawie:
2. Burmistrz w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy przedstawia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej (celem zaopiniowania):
§ 4
Projekt uchwały budżetowej ogłaszany jest poprzez:
1) wyłożenie do wglądu w Biurze Rady,
2) ogłoszenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Dębno www.bip.debno.com.pl.
§ 5
1. Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie projekt budżetu oraz WPF Komisjom Rady. Jednocześnie Przewodniczący Rady określa planowany termin sesji, na której uchwalany będzie budżet.
2. Komisje Rady w terminie 21 dni od daty przekazania projektu budżetu przez Burmistrza Przewodniczącemu Rady Miejskiej formułują opinie o projektach budżetu i WPF oraz propozycje ewentualnych poprawek i przekazują je Burmistrzowi, Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów.
3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.
4. Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów w ciągu 7 dni po terminie określonym w ust. 2 przedstawia Burmistrzowi:
§ 6
§ 7
1. Rozpatrywanie projektu uchwały budżetowej, odbywa się w jednym czytaniu
2. Podjęcie uchwały w sprawie budżetu winno zostać poprzedzone:
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 9
1, Traci moc uchwała Nr XII /84/2007 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 12 lipca 2007 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu, Wieloletniego Planu Finansowego i Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie:
Konieczność zmiany uchwały wynika ze zmiany ustawy o finansach publicznych. Duża część zapisów nowej ustawy dotyczy uchwalania budżetów począwszy od budżetu na 2011r. - m.in. zmieniono termin uchwalenia budżetu z 31 marca na 31 stycznia.
przygotował.
Grzegorz Popławski
Skarbnik Gminy
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Szymczyk | 16-08-2010 06:55 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Piotr Downar | 10-08-2010 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 16-08-2010 06:55 |