Zarządzenie Nr 101/46/2013 Burmistrza Dębna z dnia 31 grudnia 2013r. w sprawie: powierzenia w zarządzanie nieruchomości niemieszkalnych, na których usytuowane są cmentarze gminne.
ZARZĄDZENIE NR 101/46/2013
Burmistrza Dębna
z dnia 31 grudnia 2013 roku
w sprawie: powierzenia w zarządzanie nieruchomości niemieszkalnych, na których usytuowane są cmentarze gminne.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990r. (tj.: Dz. U. 2013, poz. 594 ze zm.), art.189 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz.U. 2010, Nr 102, poz. 651) zarządzam:
§ 1
Powierzyć zarządzanie nieruchomościami niemieszkalnymi, na których usytuowane są cmentarze gminne w Dębnie przy ul. Kościuszki na dz. nr 896 obręb 5 o pow. 2,4730 ha, przy ul. Włościańskiej na dz. nr 31 obręb 7 o pow. 3,5720 ha wraz z Domem Pogrzebowym, cmentarz na dz. nr 33/1 obręb 7 o pow. 5,2280 ha oraz cmentarz we wsi Różańsko na dz. nr 414, pow. 1,23 ha.
§ 2
Zakres prac związanych z zarządzaniem nieruchomościami niemieszkalnymi, na których usytuowane są cmentarze gminne w Dębnie obejmuje:
- Utrzymanie porządku i czystości na terenie cmentarzy tj.:
- wykaszanie i grabienie wszystkich trawników nie mniej niż 4 razy/rok.
- na bieżąco utrzymanie wszystkim terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej oraz przejść pomiędzy kwaterami i grobami w należytym stanie (w tym odchwaszczenie części nieutwardzonych).
- odśnieżanie wszystkich terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej.
- utrzymanie w dobrym stanie drzew i krzewów (odcinane odrostów przy drzewach i podcinanie do wysokości 3m).
- utrzymanie w dobrym stanie miejsc nie opłacanych, opuszczonych.
- zlecanie wywozu nieczystości płynnych z szamb firmie świadczącej usługi w tym zakresie do oczyszczalni ścieków w Dębnie.
- utrzymanie na bieżąco w należytym stanie sanitarnym szaletów cmentarnych przy ul. Włościańskiej w tym wywóz nieczystości płynnych oraz dzierżawa 5 ustępów kontenerowych w okresie 30.10.-02.11.
- utrzymanie czystości w tym zbieranie nieczystości w odległości 3 m wokół ogrodzenia cmentarzy.
- Wykaszanie cztery razy w roku terenu cmentarza na działce nr 33/1 przy ul. Włościańskiej oraz zbieranie na bieżąco odpadów na tym terenie.
- Dbanie o opróżnianie pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów i uzgadnianie terminów ich opróżniania ze wskazaną przez Powierzającego firmą świadczącą usługi w zakresie odbioru odpadów.
- Ustalanie i wyznaczanie kwater i alejek zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza.
- Dokonywanie bieżących napraw, konserwacji i remontów ogrodzenia cmentarnego w tym uzupełnianie braków w ogrodzeniu na cmentarzach przy ul. Włościańskiej na dz. nr 31 oraz na dz. nr 33/1 oraz wszystkich obiektów przekazanych protokolarnie.
- Dokonywanie bieżących napraw, konserwacji i remontów ogrodzenia cmentarnego w tym uzupełnianie braków w ogrodzeniu z kamienia na cmentarzu przy ul. Kościuszki oraz wszystkich obiektów przekazanych protokolarnie.
- Zamykanie bramek wejściowych i bram wjazdowych (po uprzednim uzgodnieniu z Powierzającym) na cmentarzach zgodnie z regulaminem cmentarza.
- Czuwanie nad wykonywaniem obowiązujących nakazów i zakazów zawartych w regulaminie cmentarza po uprzednim uzgodnieniu z Powierzającym .
- Sprawdzenie urządzeń kanalizacyjnych, wodociągowych oraz świetlnych, utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym w tym ich konserwacja i opłaty za eksploatację.
- Nadzór nad obiektem i mieniem Domu Pogrzebowego przy ul. Włościańskiej na dz. nr 31.
- Nadzór nad obiektem i mieniem cmentarza przy ul. Włościańskiej na dz. nr 33/1.
- Prowadzenie ksiąg cmentarnych i archiwalnych cmentarzy.
- Prowadzenie ewidencji grobów, pochowanych i opiekunów w programie NEKROorganizer.
- Prowadzenie ewidencji pobranych opłat.
- Pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy według cen ustalonych przez Radę Miejską w Dębnie i Powierzającego oraz przekazywanie ich do kasy urzędu.
- Kierowanie korespondencji do osób, które nie opłacają miejsc lub zajmują je niezgodnie z przepisami prawa w tym zakresie.
- Przed dokonaniem pochówku przez firmę pogrzebową na miejscu nieopłaconym, Zarządca ma obowiązek przeprowadzić wnikliwą analizę dotyczącą przeznaczenia miejsca na nowy pochówek i uzyskać na piśmie akceptację Powierzającego oraz powiadomić krewnych zmarłego lub opiekunów miejsca o planowanym pochówku nie później niż na 3 m-ce przed zajęciem miejsca.
- Bieżące utrzymanie w czystości i porządku Grobu Nieznanego Żołnierza na cmentarzu przy ul. Kościuszki i Pomnika Sybiraków na cmentarzu przy ul. Włościańskiej.
- Przeprowadzenie okresowych kontroli urządzeń technicznych, stanowiących wyposażenie zarządzanego zasobu (instalacja odwadniająca, instalacja wodna, kanalizacyjna, oświetleniowa) .
- Ubezpieczenie cmentarzy:
ppkt 1 Cmentarz przy ul. Kościuszki
-cmentarza od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,
-budynku gospodarczego przy ul. Kościuszki od ognia i innych zdarzeń losowych,
-trzech bram wjazdowych na cmentarzu przy ul. Kościuszki od kradzieży i aktów wandalizmu,
-nawierzchni dróg utwardzonych od zniszczenia, kradzieży i dewastacji,
-cztery punkty czerpalne od kradzieży i aktów wandalizmu,
-ubezpieczenia pomnika Chrystusa od kradzieży i aktów wandalizmu oraz od wszelkich zdarzeń losowych.
ppkt 2 Cmentarz przy ul. Włościańskiej działka nr 31
-cmentarza od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,
-Domu Pogrzebowego od ognia i innych zdarzeń losowych, wyposażenia od kradzieży i wandalizmu oraz ubezpieczenie okien od zniszczenia i kradzieży,
-mienia w postaci lamp oświetleniowych od kradzieży i aktów wandalizmu,
-ogrodzenia i bram wjazdowych na cmentarz od kradzieży i aktów wandalizmu
-cztery punkty czerpalne od kradzieży i aktów wandalizmu,
-nawierzchni dróg asfaltowych i parkingu od zniszczenia, kradzieży i dewastacji.
ppkt 3 Cmentarz przy ul. Włościańskiej działka nr 33/1
-cmentarza od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,
-ogrodzenia i bram wjazdowych na cmentarz od kradzieży i aktów wandalizmu,
-mienia w postaci lamp oświetleniowych od kradzieży i aktów wandalizmu,
-obiekt kolumbarium od kradzieży i aktów wandalizmu,
-budynku toalety od ognia i innych zdarzeń losowych, wyposażenia od kradzieży i aktów wandalizmu
-dwóch punktów czerpalnych od kradzieży i aktów wandalizmu,
-nawierzchni od zniszczenia, kradzieży i dewastacji.
§ 3
Zakres prac związanych z zarządzaniem nieruchomością niemieszkalną, na której usytuowany jest cmentarz w Różańsku na działce nr 414 o pow. 1,23 ha obejmuje:
- Utrzymanie porządku i czystości na terenie cmentarzy tj.:
- Wykaszanie mechaniczne lub ręczne terenu cmentarza nie mniej niż 3 razy/rok.
- Utrzymanie w bieżącej czystości parkingu przed cmentarzem i miejsc wokół pojemników do gromadzenia odpadów,
- Na bieżąco utrzymanie wszystkim terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej
- Odśnieżanie wszystkich terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej.
- Utrzymanie w dobrym stanie drzew i krzewów (odcinane odrostów przy drzewach i podcinanie do wysokości 3m).
- Utrzymanie w dobrym stanie miejsc nie opłacanych, opuszczonych.
- Utrzymanie czystości w tym zbieranie nieczystości wokół ogrodzenia cmentarza.
- Dbanie o zgłaszanie opróżniania pojemników do gromadzenia odpadów przez wskazaną przez Powierzającego firmą świadczącą usługi w zakresie odbioru odpadów.
- Ustalanie i wyznaczanie kwater i alejek zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza.
- Zamykanie bramy wjazdowej zgodnie z regulaminem cmentarza.
- Czuwanie nad wykonywaniem obowiązujących nakazów i zakazów zawartych w regulaminie cmentarza po uprzednim uzgodnieniu z Powierzającym.
- Sprawdzenie urządzeń wodociągowych i zgłaszanie Powierzającemu ewentualnych uwag.
- Prowadzenie księgi cmentarnej
- Prowadzenie ewidencji grobów, pochowanych i opiekunów w programie NEKROorganizer.
- Pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy według cen ustalonych przez Radę Miejską w Dębnie i Powierzającego oraz przekazywanie ich do kasy urzędu.
- Prowadzenie ewidencji pobranych opłat.
- Kierowanie korespondencji do osób, które nie opłacają miejsc lub zajmują je niezgodnie z przepisami prawa w tym zakresie.
- Przed dokonaniem pochówku przez firmę pogrzebową na miejscu nieopłaconym, Zarządca ma obowiązek przeprowadzić wnikliwą analizę dotyczącą przeznaczenia miejsca na nowy pochówek i uzyskać na piśmie akceptację Powierzającego oraz powiadomić krewnych zmarłego lub opiekunów miejsca o planowanym pochówku nie później niż na 3 m-ce przed zajęciem miejsca.
- Ubezpieczenie cmentarza:
-od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,
-dwóch bram wjazdowych i bramek wejściowych na cmentarz od kradzieży i aktów wandalizmu.
Wartość bram 4200,-zł
-nawierzchni dróg utwardzonych (121 m 2) od zniszczenia, kradzieży i dewastacji. Wartość dróg 12000,-zł
§ 4
-
Zarządca otrzyma w roku 2014:
- Za zarzadzanie nieruchomościami niemieszkalnymi, na których usytuowane są cmentarze w Dębnie kwotę 79 459,92 złotych netto plus 9048,60 złotych VAT, co daje łączną kwotę 88 508,52 złote brutto (słownie: osiemdziesiąt osiem tysięcy pięćset osiem złotych 52/100 brutto) w tym na ubezpieczenie cmentarzy i mienia wymienionego w § 2 pkt. 20.
- Za zarządzanie nieruchomością niemieszkalną, na której usytuowany jest cmentarze w Różańsku kwotę 1200,- zł złotych netto plus 276,- złotych VAT, co daje łączną kwotę 1476,- złotych brutto (słownie: jeden tysiąc czterysta siedemdziesiąt sześć złotych 00/100 brutto) w tym na ubezpieczenie cmentarza i mienia wymienionego w § 3 pkt. 20.
- Zarządca wystawiać będzie faktury za zarządzanie cmentarzami po zakończeniu każdego miesiąca w kwocie 1/12 rocznego planu.
- Wraz z fakturą Zarządca zobowiązany jest dostarczyć protokół comiesięcznego odbioru przedmiotu zarządzania spisany w obecności przedstawiciela Powierzającego, stanowiący podstawę jej wystawienia.
- Zlecający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w przypadku zmiany podatku VAT wynikających z odrębnych przepisów.
- Płatność faktur ustala się na 14 dni od daty wpływu do Urzędu.
§ 5
- Pomieszczenia budynku Domu Pogrzebowego mogą być użytkowane przez Zarządcę bez prawa dokonywania istotnych zmian w ich substancji.
- Ewentualne planowane adaptacje powinny być wykonywane za zgodąPowierzającego.
- Zarządca nie ma prawa do oddawania obiektu w dzierżawę osobom trzecim.
§ 6
Zarządca zobowiązany jest używać budynek Domu Pogrzebowego przy ul. Włościańskiej w sposób odpowiadający jego przeznaczeniu przestrzegając przepisów prawa w zakresie ochrony p/poż., bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony mienia.
§ 7
Zarządca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie niedobory powierzonych mu składników wyposażenia Domu Pogrzebowego oraz pogorszenie stanu obiektu.
§ 8
Powierzający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia okresowych kontroli przedmiotu zarządzania przy współudziale przedstawicieli Zarządcy.
§ 9
Wysokość opłat za korzystanie z cmentarzy ustala Rada Miejska w drodze uchwały i Powierzający na podstawie Zarządzenia.
§ 10
- Zarządca zobowiązany jest do pobierania w imieniu Powierzającego opłat i ściągania zaległości za korzystanie z cmentarzy komunalnych zgodnie z uchwałą i zarządzeniem , o których mowa w § 9.
- Powierzający upoważnia Zarządcę do pobrania kwitariusza przychodowego, na podstawie którego Zarządca zobowiązuje się przyjmować w/w opłaty.
- Pobrane opłaty Zarządca rozliczać będzie na podstawie pobranych kwitariuszy i przekazywać do kasy urzędu nie rzadziej niż raz w tygodniu
- W przypadku nieterminowego regulowania wpływów naliczane będą odsetki za opóźnienia.
- Do 10-go każdego miesiąca Zarządca przedstawi zestawienie pobranych opłat za poprzedni miesiąc z wyszczególnieniem rodzajów opłaty i kwot zebranych w ramach poszczególnych opłat.
§ 11
1. Zarządca zobowiązany jest do udostępniania cmentarzy w godzinach ich otwarcia dla firm prowadzących działalność w zakresie świadczenia usług pogrzebowych.
2. Zarządca ma prawo ustalić i wyznaczyć godziny przebywania na cmentarzach firm pogrzebowych celem umożliwienia nadzoru po udostępnieniu powyższego.
§ 12
1. Do realizacji niniejszego Zarządzenia stosuje się przepisy :
1.1.ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami,
1.2.ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
§ 13
Wykonanie Zarządzenia powierzam Prezesowi Zarządu Dębnowskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Dębnie.
§ 14
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014r.
Załączniki do pobrania
Pobierz |
---|
Pobierz spakowane pliki |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Trybel | 02-01-2014 13:58 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Piotr Downar | 31-12-2013 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 02-01-2014 13:58 |