Sprawozdanie z realizacji planu audytu w 2022 roku
S P R A W O Z D A N I E
Z WYKONANIA PLANU AUDYTU W 2022 ROKU
1. Jednostki sektora finansów publicznych objęte audytem wewnętrznym
Lp. |
Nazwa jednostki |
|
Urząd Miejski w Dębnie w którym zatrudniony jest audytor wewnętrzny |
|
Ośrodek Pomocy Społecznej |
|
Warsztat Terapii Zajęciowej |
|
Ośrodek Sportu i Rekreacji |
|
Szkoła Podstawowa Nr 1 |
|
Szkoła Podstawowa Nr 2 |
|
Szkoła Podstawowa Nr 3 |
|
Szkoła Podstawowa w Cychrach |
|
Szkoła Podstawowa w Różańsku |
|
Szkoła Podstawowa w Sarbinowie |
|
Szkoła Podstawowa w Smolnicy |
|
Przedszkole Nr 1 |
|
Przedszkole Nr 2 |
|
Żłobek Gminny |
|
Środowiskowy Dom Samopomocy |
|
Dzienny Dom „SENIOR PLUS” |
W ramach jednostki Urząd Miejski w Dębnie audyt przeprowadza się w wybranych wydziałach Urzędu:
Lp. |
Nazwa jednostki |
|
|
|
|
|
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (GNiOS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wydział Planowania i Rozwoju (PIR) |
|
Centrum Wspierania Biznesu (CWB) |
|
Pełnomocnik Burmistrza ds. Patologii społecznych (PS) |
2. Podstawowe informacje o komórce audytu wewnętrznego
LP |
. Imię i nazwisko |
Nazwa stanowiska |
Numer telefonu |
Adres poczty elektronicznej
|
Wymiar czasu pracy(w etatach)
|
Kwalifikacje zawodowe |
Udział w szkoleniach w roku sprawozdawczym (w dniach) |
1 |
Urszula Wawruszczak |
Audytor |
95 760 3004 wewn. 114 |
audytor@debno.pl |
1 |
Studia + praktyka Certyfikat CGAP nr 5161 Szkolenie QA |
6
|
3. Przeprowadzone zadania audytowe w roku sprawozdawczym
LP |
Temat zadania audytowego |
Zadanie zapewniające (Z) albo czynność doradcza (D)
|
Audyt wewnętrzny zlecony |
Typ obszaru działalności, w którym przeprowadzono zadanie audytowe
|
Liczba audytorów wykonujących zadanie audytowe
|
Czas przeprowadzenia zadania audytowego (osobodni)
|
Powołanie rzeczoznawcy
|
1 |
Zarządzanie zasobem mieszkaniowym Gminy |
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
15 Zadanie rozpoczęte, |
NIE |
2 |
Utrzymanie budynków użyteczności publicznej |
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
15 Zadanie rozpoczęte,
|
NIE |
3 |
Procedury przetargowe powyżej 30 000 euro |
Z |
NIE |
Wspomagający |
1 |
0 Zadanie nie rozpoczęte ze względu na ograniczenia czasowe – absencja chorobowa audytora. Zadanie będzie realizowane w 2023 roku. |
NIE |
Kontynuacja zadań zapewniających z poprzedniego roku: |
Z |
NIE |
Podstawowy i wspomagający |
|
60
|
NIE |
|
A |
Planowanie i realizacja czynności i działań związanych z prowadz. spraw bhp i p-poż… - SP2” |
|
|
Wspomagający |
1 |
Zadanie zakończone |
NIE |
B |
Planowanie i realizacja czynności i działań związanych z prowadz. spraw bhp i p-poż… - SP3 |
|
|
Wspomagający |
1 |
Zadanie zakończone |
NIE |
C |
Planowanie i realizacja czynności i działań związanych z prowadz. spraw bhp i p-poż… - SP Sarbinowo”
|
|
|
Wspomagający |
1 |
Zadanie zakończone |
NIE |
D |
Prowadzenie spraw kadrowych OPS |
Z |
NIE |
Wspomagający |
1 |
Zadanie realiz. w 3 jedn. Zadanie zakończone w OPS |
NIE |
E |
Prowadzenie spraw kadrowych OSIR |
Z |
NIE |
Wspomagający |
1 |
Zadanie realiz. w 3 jedn. Zadanie zakończone w OSIR |
NIE |
F |
Prowadzenie spraw kadrowych UM Dębno |
Z |
NIE |
Wspomagający |
|
Zadanie realiz. w 3 jedn. Kontynuowane - na końcowym etapie audytu |
NIE |
G |
Zarządzanie kryzysowe
|
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
Zadanie kontynuowane, |
NIE |
H |
Ewidencja mienia Gminy (nieruchomości) i sposób ich wykorzystania |
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
Zadanie na etapie realizacji. Ze względu na absencję chorobową audytora będzie kontynuowane w 2023 roku |
NIE |
4. Wydane zalecenia lub opinie w ramach przeprowadzonych zadań audytowych
LP |
Temat zadania audytowego |
Zadanie zapewniające(Z) albo czynność doradcza (D) |
Efekty przeprowadzenia zadania audytowego |
Podstawowe zalecenia lub opinie i wnioski |
Ryzyka, do których odnoszą się wydane zalecenia lub opinie i wnioski |
1 |
Planowanie i realizacja czynności i działań związanych z prowadz. spraw bhp i p-poż… - SP2” |
Z |
5 rekomendacji
|
REKOMENDACJE: 1. Wszelkie zarządzenia i procedury powinny być wprowadzane przez Dyrektora w formie Zarządzenia. Wskazanym jest w zamieszczonych na stronie internetowej, dokumentach, uzupełnienie informacji o dacie i sposobie wprowadzenia regulaminów i procedur oraz zamieszczanie w nagłówku lub stopce taką informację w przypadku załączników do zarządzenia Dyrektora stanowiących odrębny regulamin lub procedurę. Niedopuszczalne jest zaakceptowanie przez Dyrektora dokumentu z wykropkowanym miejscem do wpisania daty lub innych informacji. 2. Zwiększenie nadzoru nad prowadzeniem książki obiektu budowlanego, aby wpisy przeglądów i remontów były dokonywane na bieżąco oraz aby do każdego protokołu z przeglądu były załączone dokumenty poświadczające posiadanie uprawnień osób którym zlecono ich przeprowadzenie. 3. Wskazanym jest przeszkolenie pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie akt osobowych oraz zwiększenie nadzoru nad terminowością badań lekarskich i szkoleń BHP 4. Wskazuje się na konieczność ponownego opracowanie zasad/regulaminu kontroli zarządczej w Szkole Podstawowej Nr 2 w Dębnie, zgodnie ze standardami kontroli zarządczej, obejmując zakresem opracowania zasady identyfikacji, analizy i oceny ryzyka. 5. W toku czynności sprawdzających zwracano uwagę na brak złożenia informacji o stanie kontroli zarządczej. Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej należy sporządzać na drukach zgodnych z Zarządzeniem Burmistrza Dębna nr 106/49/2012 z 14.12.2012 roku w sprawie kontroli zarządczej w gminie Dębno. |
|
2 |
Planowanie i realizacja czynności i działań związanych z prowadz. spraw bhp i p-poż… - SP3 |
Z |
4 rekomendacje
|
REKOMENDACJE: 1. Zwiększenie nadzoru nad prowadzeniem książki obiektu budowlanego, aby wpisy przeglądów i remontów były dokonywane na bieżąco oraz aby do każdego protokołu z przeglądu były załączone dokumenty poświadczające posiadanie uprawnień osób którym zlecono ich przeprowadzenie. 2. Skierowanie na szkolenie pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie akt osobowych 3. Zwiększenie nadzoru nad wykonywanymi przez pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie akt osobowych czynnościami w ramach kontroli zarządczej 4. Sporządzanie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej na drukach odpowiednich, zgodnych z Zarządzeniem Burmistrza Dębna nr 106/49/2012 z 14.12.2012 roku w sprawie kontroli zarządczej w gminie Dębno |
Ryzyko kadrowe Ryzyko oszustwa
Ryzyko prawne Ryzyko nadużyć |
3 |
Planowanie i realizacja czynności i działań związanych z prowadz. spraw bhp i p-poż… - SP Sarbinowo”
|
Z |
3 rekomendacje
|
REKOMENDACJE: 1. Dokonanie przeglądu wewnętrznych regulaminów i procedur w tym Regulaminu kontroli zarządczej ich aktualizacja i ustalenie sposobu łatwego dostępu dla wszystkich pracowników 2. Pouczanie pracowników, przy przekazywaniu skierowania na badanie, że nie zostaną dopuszczeni do pracy bez ważnych badań lekarskich. Należy w przypadku opóźnienia wykonania okresowych badań lekarskich odmówić pracownikowi dopuszczenia do wykonywania pracy. 3. Uzupełnienie dokumentacji stanowiącej załączniki do książki obiektu budowlanego o kopie uprawnień osoby dokonującej przeglądu.
|
|
4 |
Prowadzenie spraw kadrowych OPS |
Z |
5 rekomendacji
|
REKOMENDACJE: 1. Zwiększenie nadzoru nad prowadzeniem akt osobowych pracowników z uwzględnieniem terminowości szkoleń i kierowania na badania lekarskie. 2. Opracowanie zasad lub procedury wskazującej zakres dokumentacji i czynności do zrealizowania przy zatrudnianiu pracownika. 3. Poprawienie spisów dokumentów w aktach osobowych pracowników z uwzględnieniem szczegółowego przeglądu dokumentacji oraz ewentualnego ponownego jej ponumerowania. 4. Wpięcie do akt pracowników udzielonych pracownikowi upoważnień, w tym do przetwarzania danych osobowych. 5. Wyłączenie z dokumentacji pracowniczej dokumentów podatkowych (PIT-2) |
|
5 |
Prowadzenie spraw kadrowych OSIR |
Z |
9 rekomendacji
|
REKOMENDACJE: 1. Opracowanie zasad systemu kontroli zarządczej w OSiR w Dębnie 2. Opracowanie zasad przeprowadzania analizy i oceny ryzyka realizowanych zadań oraz regularne przeprowadzanie tych czynności zgodnie ze standardami kontroli zarządczej. 3. Przekazywanie przez Dyrektora jednostki informacji o stanie kontroli zarządczej. 4. Regularne dokonywanie przeglądu wewnętrznych regulaminów i procedur pod względem oceny ich aktualności. 5. Kierowanie pracowników, którym powierza się istotne zadania, na szkolenia niezbędne do wykonywania powierzonych mu czynności. 6. Przestrzeganie terminów realizacji szkoleń okresowych BHP tzn. organizowanie ich przed upływem okresu ich ważności. 7. Przestrzeganie terminów kierowania pracowników na badania okresowe oraz nie dopuszczanie do pracy pracowników nie posiadających aktualnych badań lekarskich tzn. kierowanie pracowników na kolejne badania okresowe przed upływem okresu ich ważności. 8. Wyłączenie z akt osobowych dokumentacji podatkowej (PIT-2) 9. Zwrócenie szczególnej uwagi na poprawność dokumentów związanych z pracą, stanowiących dokumentację pracowniczą.(Daty, potwierdzenie przyjęcia przez pracownika). |
|
W tabeli umieszczono tylko zadania zakończone w 2022 roku |
5. Przeprowadzone czynności sprawdzające w roku sprawozdawczym
LP |
Temat zadania audytowego, którego dotyczą czynności sprawdzające |
Czas przeprowadzenia czynności sprawdzających (w osobodniach) |
Liczba audytorów wewnętrznych przeprowadzających czynności sprawdzające (w etatach) |
1 |
Monitorowanie w zakresie wydanych zaleceń do zadania Bezpieczeństwo informacji (legalność oprogramowania, bezpieczeństwo informatyczne i fizyczne Urzędu i ochrona danych osobowych) |
2 |
1 |
2 |
Monitorowanie w zakresie wydanych zaleceń do zadania „Prowadzenie spraw kadrowych” |
2 |
1 |
|
Monitorowanie w zakresie wydanych zaleceń do zadania Planowanie i realizacja czynności i działań związanych z prowadz. spraw bhp i p-poż… |
2 |
1 |
6. Niezrealizowane zaplanowane zadania audytowe
LP |
Temat zadania zapewniającego lub przedmiot czynności doradczej
|
Zadanie zapewniające (Z) albo czynność doradcza (D)
|
Przyczyna niezrealizowania zadania zapewniającego lub czynności doradczej |
1 |
Zarządzanie zasobem mieszkaniowym Gminy |
Zadanie zapewniające |
Zadanie rozpoczęte. Nie zrealizowano ze względu na absencję chorobową audytora oraz konieczność zakończenia zadań z poprzednich okresów |
2 |
Utrzymanie budynków użyteczności publicznej |
Zadanie zapewniające |
Zadanie rozpoczęte. Nie zrealizowano ze względu na absencję chorobową audytora oraz konieczność zakończenia zadań z poprzednich okresów |
3 |
Procedury przetargowe powyżej 30 000 euro |
Zadanie zapewniające |
Zadanie nie rozpoczęte. Nie zrealizowano ze względu na absencję chorobową audytora oraz konieczność zakończenia zadań z poprzednich okresów |
4 |
Zadania kontynuowane z poprzednich okresów: |
|
|
a |
Prowadzenie spraw kadrowych UM Debno |
Zadanie zapewniające |
Zadanie rozpoczęte w 2021 roku. Będzie kontynuowane na początku 2023 roku |
b |
Ewidencja mienia Gminy (nieruchomości) i sposób ich wykorzystania |
Zadanie zapewniające |
Zadanie rozpoczęte w 2021 roku. Będzie kontynuowane na początku 2023 roku |
c |
Zarządzanie kryzysowe
|
Zadanie zapewniające |
Zadanie rozpoczęte w 2021 roku. Zadanie kontynuowane na etapie sporządzania sprawozdania |
7. Istotne informacje dotyczące prowadzenia audytu wewnętrznego w roku sprawozdawczym:
Ze względu na kontynuację zadań niezakończonych w poprzednim roku, oraz absencję chorobową audytora w okresie od 25.07.2022r do 09.11.2022r nie zrealizowano wszystkich planowanych zadań. Zadania rozpoczęte w 2022 roku zostaną zrealizowane i zakończone w 2023 roku.
31-01-2023 r.
Audytor wewnętrzny
Urszula Wawruszczak
……...……………………
(podpis audytora wewnętrznego)
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Urszula Wawruszczak | 31-01-2023 12:00 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Urszula Wawruszczak | 31-01-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 31-01-2023 12:00 |