Sprawozdanie z realizacji planu audytu w 2023 roku
S P R A W O Z D A N I E
Z WYKONANIA PLANU AUDYTU W 2023 ROKU
1. Jednostki sektora finansów publicznych objęte audytem wewnętrznym
Lp. |
Nazwa jednostki |
|
Urząd Miejski w Dębnie w którym zatrudniony jest audytor wewnętrzny |
|
Ośrodek Pomocy Społecznej |
|
Warsztat Terapii Zajęciowej |
|
Ośrodek Sportu i Rekreacji |
|
Szkoła Podstawowa Nr 1 |
|
Szkoła Podstawowa Nr 2 |
|
Szkoła Podstawowa Nr 3 |
|
Szkoła Podstawowa w Cychrach |
|
Szkoła Podstawowa w Różańsku |
|
Szkoła Podstawowa w Sarbinowie |
|
Szkoła Podstawowa w Smolnicy |
|
Przedszkole Nr 1 |
|
Przedszkole Nr 2 |
|
Żłobek Gminny |
|
Środowiskowy Dom Samopomocy |
|
Dzienny Dom „SENIOR PLUS” |
W ramach jednostki Urząd Miejski w Dębnie audyt przeprowadza się w wybranych wydziałach Urzędu:
Lp. |
Nazwa jednostki |
|
|
|
|
|
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (GNiOS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wydział Planowania i Rozwoju (PIR) |
|
Centrum Wspierania Biznesu (CWB) |
|
Pełnomocnik Burmistrza ds. Patologii społecznych (PS) |
2. Podstawowe informacje o komórce audytu wewnętrznego
LP |
. Imię i nazwisko |
Nazwa stanowiska |
Numer telefonu |
Adres poczty elektronicznej
|
Wymiar czasu pracy(w etatach)
|
Kwalifikacje zawodowe |
Udział w szkoleniach w roku sprawozdawczym (w dniach) |
1 |
Urszula Wawruszczak |
Audytor |
95 760 3004 wewn. 114 |
audytor@debno.pl |
1 |
Studia + praktyka Certyfikat CGAP nr 5161 Szkolenie QA |
9
|
3. Przeprowadzone zadania audytowe w roku sprawozdawczym
LP |
Temat zadania audytowego |
Zadanie zapewniające (Z) albo czynność doradcza (D)
|
Audyt wewnętrzny zlecony |
Typ obszaru działalności, w którym przeprowadzono zadanie audytowe
|
Liczba audytorów wykonujących zadanie audytowe
|
Czas przeprowadzenia zadania audytowego (osobodni)
|
Powołanie rzeczoznawcy
|
Zarządzanie kryzysowe
|
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
35 Zadanie zakończone |
NIE |
|
2 |
Ewidencja mienia Gminy (nieruchomości) i sposób ich wykorzystania |
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
35 Zadanie zakończone |
NIE |
3 |
Mobbing – postępowanie ze zgłoszeniem pracownika |
D |
NIE |
Wspomagający |
1 |
5 |
NIE |
4 |
Zarządzanie ryzykiem |
D |
NIE |
Wspomagający
|
1 |
7 |
NIE |
5 |
Obsługa interesantów |
Z |
NIE |
Wspomagający
|
1 |
30 Zadanie na etapie sporządz.sprawozdania |
NIE |
6 |
Udzielanie informacji i dostęp do informacji publicznej w tym BIP |
Z |
NIE |
Wspomagający
|
1 |
20 Zadanie po przeglądzie BIP i e-obieg |
NIE |
7 |
Zarządzanie ryzykiem |
Z |
NIE |
Wspomagający
|
1 |
15 Zadanie rozpoczęte, po przeprow.czynnościach doradczych Realizacja do k.maja pozwoli na uwzgl. oceny realizacji zad. w 2024r. |
NIE |
8 |
Zarządzanie zasobem mieszkaniowym Gminy |
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
10 Zadanie w fazie realizacji. |
NIE |
9 |
Utrzymanie budynków użyteczności publicznej |
Z |
NIE |
Podstawowy |
1 |
30 Po zakończonych czynnościach sprawdzających, na etapie sporządzania sprawozdania |
NIE |
4. Wydane zalecenia lub opinie w ramach przeprowadzonych zadań audytowych
LP |
Temat zadania audytowego |
Zadanie zapewniające(Z) albo czynność doradcza (D) |
Efekty przeprowadzenia zadania audytowego |
Podstawowe zalecenia lub opinie i wnioski |
Ryzyka, do których odnoszą się wydane zalecenia lub opinie i wnioski |
1 |
Zarządzanie kryzysowe
|
Z |
Zalecenia |
1. Dokonanie przeglądu regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania kryzysowego oraz ich aktualizację. Zaleca się wycofanie zarządzenia Burmistrza Dębna nr 121/30/2015 z dnia 8.10.2015 r. o utworzeniu Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Zarządzenia Burmistrza– szefa Obrony Cywilnej nr 3/2004 z dnia 10.05.2004r. 2. Aktualizacja i coroczny przegląd Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego i wprowadzenie go zgodnie z przyjętymi zasadami w Urzędzie czyli Zarządzeniem Burmistrza. 3. Dołożenie starań przy sporządzaniu analizy ryzyka do realizowanych zadań i przy sporządzaniu analizy ryzyka wykazywanie faktycznie występujących ryzyk i określenie sposobu reakcji na występujące ryzyka. 4. Skierowanie pracownika, któremu powierzono realizację zadań w zakresie zarządzania kryzysowego na szkolenie w zakresie powierzonych zadań. 5. Aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Urzędu z uwzględnieniem zmian w strukturze organizacyjnej, podległości służbowej Biura Zarządzania Kryzysowego oraz zmian funkcjonalnych, które zostały już wprowadzone,
6. Przegląd obowiązujących w Urzędzie wewnętrznych aktów prawnych. Coroczny przegląd jest obowiązkiem wynikającym ze standardów kontroli Zarządczej. |
1.Ryzyko działalności - regulacji wewnętrznych
2.Ryzyko działalności - regulacji wewnętrznych
3.Ryzyko działalności - kontroli zarządczej i funkcjonalnej 4.Ryzyko dotyczące zasobów ludzkich - pracowników
5.Ryzyko działalności - regulacji wewnętrznych - organizacji i podejmowania decyzji 6.Ryzyko działalności - regulacji wewnętrznych
|
2 |
Ewidencja mienia Gminy (nieruchomości) i sposób ich wykorzystania |
Z |
Zalecenia |
1.Przeprowadzenie analizy ryzyka ze wskazaniem faktycznych ryzyk zamiast obszarów ryzyka
2. Dokonanie przeglądu zakresów obowiązków pracowników i ich aktualizację.
3. Uzupełnienie ewidencji mienia zgodnie z obowiązującymi przepisami o budynki i lokale.
4. Coroczne uzgadnianie ewidencji zasobu nieruchomości gminy z zapisami ewidencji księgowej prowadzonej w Wydziale Finansowo Budżetowym. 5. Zamieszczenie informacji o Gminnym Systemie Mapowym na stronie BIP oraz opracowanie krótkiej instrukcji o możliwościach systemu i sposobie jego obsługi
6. Prowadzenie regularnych kontroli w zakresie wykorzystania mienia Gminy i ich dokumentowanie. 7. Uporządkowanie w systemie finansowo-księgowym ewidencji mienia przez wyksięgowanie zapisów nie stanowiących środków trwałych (remonty), przekazanie mienia trwałym zarządcom i inne drobne poprawki wskazane w sprawozdaniu 8. Opracowanie Instrukcji inwentaryzacyjnej z uwzględnieniem sposobu inwentaryzacji środków trwałych w tym nieruchomości, budynków, lokali i budowli. |
1.Ryzyko działalności - kontroli zarządczej i funkcjonalnej 2.Ryzyko działalności - organizacji i podejmowania decyzji 3.Ryzyko działalności - informacji 4.Ryzyko działalności - informacji
5.Ryzyko działalności - informacji -wizerunku
6.Ryzyko działalności - kontroli funkcjonalnej
7.Ryzyko działalności - informacji
8.Ryzyko działalności - regulacji wewnętrznych
|
3 |
Zamówienia publiczne na szkolenie kadry pedagogicznej w placówce oświatowej |
D
|
Udział w Komisji w ramach czynności doradczych. |
|
Ryzyko finansowe - zamówień publicznych i zlecania zadań publicznych |
4 |
Zarządzanie ryzykiem |
D
|
Doradztwo dotyczące przeprowadzania identyfikacji i analizy ryzyka do realizowanych zadań. |
Udostępnienie kierownikom wydziałów i pracownikom na stanowiskach samodzielnych podręcznika Ministerstwa Finansów „Zarządzanie ryzykiem w sektorze publicznym” |
Ryzyko działalności - kontroli zarządczej i funkcjonalnej
|
W tabeli umieszczono tylko zadania zakończone w 2023 roku |
5. Przeprowadzone czynności sprawdzające w roku sprawozdawczym
LP |
Temat zadania audytowego, którego dotyczą czynności sprawdzające |
Czas przeprowadzenia czynności sprawdzających (w osobodniach) |
Liczba audytorów wewnętrznych przeprowadzających czynności sprawdzające (w etatach) |
1 |
Monitorowanie w zakresie wydanych zaleceń do zadania „Zarządzanie kryzysowe” |
2 |
1 |
2 |
Monitorowanie w zakresie wydanych zaleceń do zadania „Prowadzenie spraw kadrowych” |
2 |
1 |
3 |
Monitorowanie w zakresie wydanych zaleceń do zadania „Prowadzenie spraw BHP i p-poż. w szkołach” |
2 |
1 |
6. Niezrealizowane zaplanowane zadania audytowe
LP |
Temat zadania zapewniającego lub przedmiot czynności doradczej
|
Zadanie zapewniające (Z) albo czynność doradcza (D)
|
Przyczyna niezrealizowania zadania zapewniającego lub czynności doradczej |
1 |
Zapewnienie ciągłości działania Gminy |
Z |
Zadanie nie rozpoczęte, przeniesione do planu na 2024 rok ze względu na brak opracowania nowego planu zarządzania kryzysowego zaleconego po audycie „Zarządzanie kryzysowe” co spowodowałoby wskazanie tych samych rekomendacji w kolejnym zadaniu |
2 |
Prowadzenie spraw kadrowych - UM Dębno |
Z |
Planowana kontynuacja w 2023 roku nie została zrealizowana ze względu na absencję chorobową pracownika odpowiedzialnego. Będzie kontynuowane w 2024 roku |
7. Istotne informacje dotyczące prowadzenia audytu wewnętrznego w roku sprawozdawczym: brak
Audytor wewnętrzny
30.01.2024 Urszula Wawruszczak
……...……………………
(podpis audytora wewnętrznego)
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Urszula Wawruszczak | 31-01-2024 12:01 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Urszula Wawruszczak | 30-01-2024 |
Ostatnia aktualizacja: | Urszula Wawruszczak | 31-01-2024 13:04 |